lördag 31 oktober 2009

Dålig smak ett obligatorium?

Oasis of the Seas lämnade dockan i Finland i dagarna och är nu på väg mot hemmahamn. I natt ska hon som är 72 meter hög passera under Stora Bältbron, 65 meter. En periskopbyggd skorsten ska säkra att det går bra. Ja, det vore ju lite jobbigt annars.

Men nu undrar jag, efter att ha sett tv-inslag på inredningen i båten - är det obligatoriskt att inreda kryssningsfartyg med dålig smak? Röda plyschsoffor, heltäckningsmattor med medaljonger, bruna paneler och annat verkar det finnas gott om på båten. Som vilken Silja Europa som helst, alltså. Och rätta mig om jag har fel, men man åker väl inte för att få en psykedelisk upplevelse av inredningen?

3 kommentarer:

  1. Du, precis det undrar jag. Åkte just på Birka Princess och MAAAAAAAAAAJ GAAAAAAAAAD. Det är vidrigt och jag undrar som du. Finns det något slags designteam som jobbar på att göra det så fult som möjligt? Var dock på Titanic-utställningen häromdagen och där hade de lyckats minsann.

    Min teori är att de väljer fula och spräckliga färger/mönster för att skiten ska synas så lite som möjligt...

    SvaraRadera
  2. Den är ju gjord för amerikaner så vad hade ni förväntat er?

    SvaraRadera
  3. Hahahaaaaa Pernilla! Din teori är ju helt klockren!

    SvaraRadera