lördag 10 oktober 2009

Kaxig hjälte

Egentligen är jag inte speciellt intresserad av fotboll (utom möjligen vid stora mästerskap och de gånger ett lag från Halmstad råkar spela i Stockholm). Jag vet att jag nog svär i kyrkan, men alltså - de springer ju bara fram och tillbaka. Ja, jag fattar vad de håller på med, jag kan reglerna hyfsat, men det är ju såååå tråkigt. Det händer ingenting.

Men det finns en sak, eller snarare en person, som får fotbollen att bli så himla mycket roligare. Ingen spelar fotboll som han och ingen är lika härligt kaxig som han - Zlatan, jag säger ZLATAN!

För er som ännu inte är helt övertygade kan jag rekommendera boken "Zlatan är Zlatan" av Petter Karlsson och Jennifer Wegerup. Den har några år på nacken, men det är intressant läsning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar