torsdag 22 oktober 2009

Ja!

Inte nog med att det faktiskt äntligen blev ett ja. Det blev det med stor majoritet också. Underbart! Grattis alla ni som ni får gifta er i kyrkan om ni vill!

Tidigare i veckan, när jag skrev i samma ämne, blev jag anklagad för att vara historielös. De som känner mig vet att jag är allt annat än historielös! Jag tycker det är historielöst att vara motståndare till utveckling som handlar om att alla människor ska tillerkännas lika rätt och värde. Om vi inte utvecklades hade vi varit kvar på eh... ja, stenåldern? Och hur mycket dokumenterad historia hade vi haft att vara stolta över då.

Det här är alltså den helt klart bästa nyheten denna vecka! Den svenska kyrkan är en kyrka i tiden!

2 kommentarer:

  1. Man kan bara beklaga att svenska kyrkan nu har lämnat jesus ensam vid altararet

    SvaraRadera
  2. @Anonym: Jesus predikade kärlek. Jesus sa "Allt vad ni vill att människorna ska göra för er, det ska ni också göra för dem". Jag är övertygad om att Jesus är jublande glad idag.

    SvaraRadera