måndag 12 oktober 2009

Bästa kandidaterna i Stockholms län!

Just nu pågår medlemsomröstningen i Centerpartiet i Stockholms län inför nästa års val. Jag är inte medlem där och kan inte rösta. Men jag vet vilka två som hade stått högst på min lista inför riksdagsvalet om jag hade fått rösta. Jag vill därför uppmana alla er som får rösta att inte glömma bort dessa två, utan inbördes ordning:

Magnus Andersson
En kreativ, resultatinriktat, kompetent, ödmjuk och jäkligt duktig förbundsordförande som faktiskt har förtjänat sin plats i riksdagen genom enträget jobb. Magnus ger inte upp sina principer för att vinna kortsiktiga poäng i populistiska sammanhang. Han är en humanist och en realist. Och han lyckas!

Ingrid Lundqvist
Jag brukar kalla henne världens bästa ombudsman. Och det är inte för inte. Ingrid är handlingskraftig och samtidigt otroligt duktigt på att tänka strategiskt och på att argumentera för sin sak. Helt ärligt skulle hon kunna argumentera sönder precis vem som helst, och mena precis vartenda ord hon säger. Hon är rak som en fura, positiv, glad, energisk och resultatinriktad. Trots att hon bara är 22 år är hon klokare än de flesta och full av erfarenhet.

Jag har förmånen att få kalla både Magnus och Ingrid för mina vänner. Det är jag stolt över! Nu är det bara ett par dagar kvar av omröstningen. Om i röstar på dessa två lovar jag att ni inte kommer ångra er!

3 kommentarer:

  1. Vad glad jag blir! Det betyder så mycket när det är du som säger det Stina! Tack för all support!

    SvaraRadera
  2. Båda dessa fantastiska människor står högst upp på min lista i medlemsomröstningen! De kommer lyckas. :)

    SvaraRadera