torsdag 24 december 2009

Stockholm - utveckling i drygt 750 år

En hög folkpartister ägnar julen åt att kritisera Centerpartiets vilja att utveckla Stockholm. De pratar om Stockholms historia och använder det som argument MOT utveckling. Jag säger, för att använda deras egen retorik: Nonsens!

För Stockholm har utvecklats i över 750 år. Det finns ingen anledning att sluta nu. Tänk om Birger Jarl hade tänkt: "Nu har jag grundat den här staden. Nu får den inte på villkors vis förändras." Då hade det minsann inte blivit en stad som satt några direkta spår i historien och det hade definitivt inte varit en stad jag hade flyttat till.

Historien
slutar inte på 2000-talet, vad än folkpartister kan tänkas tro.

4 kommentarer:

  1. Kan du, som har talets gåva och är varm i kläderna, gå in och svara på alla argument..jag pallar inte.

    SvaraRadera
  2. Inget att tacka för. Jag tycker det är kul. Precis som du säger har debatten blivit väldigt konstig. I ärlighetens namn tycker jag att det verkar handla väldigt mycket om avundsjuka, vilket också är ologiskt, eftersom så många fler har råd nu.

    SvaraRadera