tisdag 8 december 2009

I vanlig ordning hoppar jag till!

Det bombas och bombas. Varje gång jag ser rubrikerna om stora bombdåd i Bagdad, så hoppar jag till. Jag vet att jag har skrivit det förr, men då får jag vara tjatig. Jag tänker på Abid, som lever där och verkar för fred och demokrati på liberala grunder i sitt trasiga hemland. Och på hans dotter, min vän Abir, som brinner för samma fred och demokrati och som så ofta hon kan åker till Irak för att jobba.


Det är åt skogen att det är som det är i Irak. Och det är på tiden att det blir bra.

Uppdatering: Abir intervjuas direkt i Aktuellt 21 ikväll och kommenterar bombdåden.

1 kommentar:

  1. Åh, jag blir så illa till mods när jag läser sånt här.

    Jag ångrar att jag inte tog mig tid att prata med Abid när jag träffade honom i valstugan under EP-valet. Han verkar vara en fantastisk människa.

    SvaraRadera