torsdag 9 juli 2009

Telefonförsäljare

Jag vill inte nixa, för ibland, säger ibland, finns det telefonförsäljare med bra tidningserbjudanden. Men hade det inte varit för det, så hade jag nixat fortare än Mona kan säga toblerone.

För helt ärligt? Vad är det för ljushuvuden som ringer hem till en för att sälja än det ena än det andra? Min skörd den här veckan består av:

1. Busringaren. Det är killen som ringde hem till mig för att sälja bredbandsuppkoppling. Och jag var faktiskt genuint intresserad, men jag behövde ställa mina egna frågor. Det ska man inte göra, för det får busringaren helt ur balans. Han fortsätter att rabbla upp den på förhand skrivna texten. Efter ett tag sa jag att jag inte var intresserad, just för att jag tröttnade på att jag inte fick svar. Då la han på. För att tio sekunder senare ringa tillbaka och HÅNSKRATTA i luren. My GOD!

2. Artighetsfascisten. Tjejen ringer för att sälja böcker (antar jag, hon kom aldrig riktigt till skott). När jag ganska snart inne i samtalet säger "Du behöver inte nia mig" svarar hon med att säga "Nähä. Ok. Tack då" och LÄGGER PÅ.

3. Nicka-nyfiken. Tjejen ringer för att sälja en tidning som jag helt genuint inte är intresserad av, varför jag ganska omgående säger att jag inte är intresserad. Och då börjar hon med något slags korsförhör på temat "hur kommer det sig?". Den här gången var det jag som la på.

Kommentarer överflödiga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar