fredag 9 oktober 2009

Obama och fredspriset

Jag är ett klart Obamafan. Jag gillar kanske inte allt han gör, men det mesta. Att våga ta tag i sjukvårdsfrågan i USA, att lyckas bli det många gånger stockkonservativa USA:s första afrikansamerikanske president, att lyckas inspirera och faktiskt agera med den kraft som han gör - det är beundransvärt och rejält unikt.

Och visst tror jag att han är värd Nobels fredspris. Jajamän! Fast kanske om tre-fyra-trettio år. Inte nu. Jag gläds med honom, samtidigt som jag oroar mig att det kommer slå tillbaka mot honom. Att det kommer påverka hans bild i världen till det negativa och att folk kommer skratta åt honom. Det vill jag inte ska hända.

För jag önskar så att Barack Obama ska lyckas med det han lovade - CHANGE!

Anders Flanking, Magnus Andersson, Annie Johansson, Nermin Bunyemen, Gustav Andersson och Ingrid Lundqvist har också bloggat om det här.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar