måndag 1 mars 2010

Andreas Carlgren skötte sitt jobb

Expressen har kartlagt Andreas Carlgrens flygresor under 2010. Kartläggningen visar tydliga spår av en hårt arbetande miljöminister - inte konstigt med tanke på att Sverige var EU:s ordförandeland och att Köpenhamnsmötet genomfördes under året.

Men kvällstidningen Expressen väljer att vinkla det som att Andreas Carlgren är en miljöförstörare, trots att Miljödepartementet och hela regeringskansliet för den delen, klimatkompenserar alla resor.

Själv föredrar jag att ha en miljöminister som faktiskt skapar resultat framför en som sitter hemma på kammaren och kuckelurar.

Bra jobbat, Andreas!

3 kommentarer:

  1. Darlo: Hildurs Hem, ligger i Vällingby C. Sen har vi 9 st videobutiker, två på Östermalm, en i Norrtull, två i Bromma, sen i norra förorterna: Vallentuna, Märsta, Täby och en i InfraCity Upplands Väsby..Men jag jobbar mest i vårt andra företag, en grossistfirma som har flera agenturer för designade måste-ha-prylar...och träleksaker...

    SvaraRadera
  2. Aaaah! Du har inte funderat på t ex... eh... Aspudden? ;-)

    Min kompis sköter marknadsföringen för Vällingby City. Jag brukar hojta om att det är alldeles för långt att åka dit på hennes evenemang. Fast nu kanske jag ska åka i alla fall...

    SvaraRadera
  3. Du. Vore jag 22 och kille, så skulle jag säga: Vällingby suger hästballe.

    Men nu är jag fyrtiofyra-nånting, och säger:

    Vällingby var kanske inte de smartaste etableringen vi har gjort...Vi blev uppringda av centrumledningen och de övertalade oss att flytta vår butik från Odenplan och dit...Väry bad mistake. Bara fattiglappar bor där. Eller såna där gnälliga Gittan-kärringar som huserar på min blogg...

    SvaraRadera